Vergunningen voor senioren

Om aan de parkvijver in Voerendaal te mogen vissen, heeft u een geldige vergunning van HSV de Karper nodig.
Vissers die 14 jaar of ouder zijn op 1 januari van het betreffende kalenderjaar kunnen kiezen tussen een jaarvergunning voor senioren en een dagvergunning voor senioren. De jaarvergunning is gekoppeld aan het lidmaatschap.

Jaarvergunning voor senioren
Als lid van HSV de Karper, krijgt u een VISpas die tevens dient als jaarvergunning.
Nieuwe seniorleden betalen voor het lidmaatschap en de VISpas voor het jaar 2024 samen € 51,00.

Indien u van een andere vereniging al een (hoofd)VISpas heeft, dan krijgt u bij ons een extra VISpas.
In dit geval betaalt u als nieuw seniorlid € 28,50 voor het lidmaatschap en de extra VISpas.

De uitreiking van deze vergunningen en de administratie van het lidmaatschap lopen via Sportvisserij Nederland.

Wanneer u gebruik maakt van onze online bestelmodule, ontvangt u meteen alle benodigde visdocumenten. Klik hier voor meer informatie over meteen lid worden en vissen.

U kunt voor een jaarvergunning ook terecht bij ons bestuurslid Ramon Pasmans (ramonpasmans@hotmail.com).

Dagvergunning voor senioren
U kunt er ook voor kiezen om voor elke visdag een dagvergunning te kopen.
Een dagvergunning kost € 6,00 voor senioren (vissers die 14 jaar of ouder waren op 1 januari).

Dagvergunningen zijn verkrijgbaar bij
Gulf Tankstation & Carwash Voerendaal
Hogeweg 78
6367 BG Voerendaal

Nachtvisvergunning
Met ingang van 2022 geldt: Nieuwe leden kunnen vanaf het vierde jaar waarin zij lid zijn een nachtvisvergunning aanvragen.

Toelichting vergunningen
Om voor een dag aan de parkvijver te mogen vissen volstaat een dagvergunning. U heeft dus niet ook nog een VISpas nodig.
Bij het lidmaatschap van HSV de Karper hoort wel een VISpas. Dit geldt voor alle hengelsportverenigingen die zijn aangesloten bij Sportvisserij Nederland.
De VISpas en de bijbehorende lijst(en) van viswateren vormen samen tevens de toestemming om in de wateren die in die lijst(en) staan vermeld te vissen met maximaal twee hengels.