Vergunningen voor junioren

Voor jeugdige vissers (vissers die op 1 januari van het betreffende kalenderjaar jonger waren dan 14 jaar) zijn er de volgende mogelijkheden om aan de parkvijver in Voerendaal te vissen.

Meevissen zonder eigen vergunning
Ieder seniorlid ouder dan 20 jaar mag één junior visser zonder extra vergunning begeleiden:
Was jij op 1 januari jonger dan 14 jaar, word je begeleid door een volwassen visser (ouder dan 20 jaar) met een geldige jaarvergunning en vis je zelf met één hengel, dan heb jij geen eigen vergunning nodig om bij ons te vissen.

Als je niet door een seniorlid wordt begeleid, of je wil met twee hengels vissen, dan heb je wel een eigen vergunning nodig. Je kunt dan kiezen tussen een jaarvergunning en een dagvergunning. Met een jaarvergunning word je ook lid van HSV de Karper en krijg je ook een jeugdVISpas.

Jaarvergunning voor junioren
Als jeugdlid van HSV de Karper krijg je een JeugdVISpas die meteen ook dient als jaarvergunning.
Bovendien ontvang je als JeugdVISpashouder gratis vier keer per jaar het Stekkie Magazine van Sportvisserij Nederland.
Voor nieuwe jeugdleden kosten het lidmaatschap en de JeugdVISpas voor het jaar 2024 samen € 15,00.

Op deze website kan een volwassene de JeugdVISpas voor je kopen. Klik hier voor meer informatie over meteen lid worden en vissen.

Je kunt voor het aanschaffen van een JeugdVISpas ook terecht bij ons bestuurslid Ramon Pasmans (ramonpasmans@hotmail.com).

Dagvergunning voor junioren
Je kunt er ook voor kiezen om voor elke visdag een dagvergunning te kopen.
Een dagvergunning kost € 2,00 voor junioren (vissers die op 1 januari jonger waren dan 14 jaar).

Dagvergunningen zijn verkrijgbaar bij
Gulf Tankstation & Carwash Voerendaal
Hogeweg 78
6367 BG Voerendaal

Nachtvisvergunning
Met ingang van 2022 geldt: Nieuwe leden kunnen vanaf het vierde jaar waarin zij lid zijn een nachtvisvergunning aanvragen.

Toelichting vergunningen
Om voor een dag aan de parkvijver te mogen vissen is een dagvergunning voldoende. Je hebt dan dus niet ook nog een JeugdVISpas nodig.
Bij het jeugdlidmaatschap van HSV de Karper hoort wel een jeugdVISpas.
Met de JeugdVISpas en de bijbehorende lijst(en) van viswateren mag je met twee hengels vissen in alle wateren die in die lijst(en) staan.