Wedstrijdreglement

Inschrijven
- Inschrijven is mogelijk vanaf 4 weken voor de betreffende wedstrijd (voor leden). Niet leden kunnen inschrijven vanaf 3 weken voor de betreffende wedstrijd;
- Inschrijven kan telefonisch bij Ramon Pasmans via 06 53329259;
- Bij afmelding geldt de volgende regel: 4 dagen voor de wedstrijd afmelden = geld terug;

Loting
- 1,5 uur voor aanvang van de wedstrijd, tenzij anders aangegeven.

Materiaal
- Gevist mag worden met een vaste stok met een maximale lengte van 11,5 meter (i.v.m. overlast voor overige parkgebruikers).
- Haken met weerhaak zijn niet toegestaan;
- Gevlochten lijn is verboden;
- Wanneer de feederhengel is toegestaan, mag hiermee uitsluitend worden gevist binnen een vak dat vooraf per stek zal worden aangegeven.
- Feedersystemen moeten vrijlopend zijn;
- Gebruik van minimaal 2 fijnmazige leefnetten (bij koppelwedstrijden per persoon) is verplicht, met een minimumlengte van 2,5 meter. Eén net voor kleine vis.

Voer en aas
Het gebruik van voer en aas is vrij, behalve het gebruik van vers de vase. Dit is niet toegestaan. Ook het aan de oppervlakte vissen met drijvend aas is niet toegestaan! Voer met mate. Indien u besluit om de wedstrijd voortijdig te verlaten is het niet toegestaan het resterende aas en voer in de vijver te gooien.

- Bij koppelwedstrijden mogen de kisten maximaal 1,5 meter uit elkaar staan;
- Voor het eindsignaal gehaakte vis mag tot 30 minuten na het eindsignaal worden geland. Betrokkene(n) word(t)en als laatste gewogen;
- Gebruik van voerpult is op eigen risico;
- In geval van onweer wordt de wedstrijd stilgelegd, totdat het onweer voorbij is;
- Klachten of onregelmatigheden dienen direct kenbaar te worden gemaakt aan de wedstrijdcommissie;
- De wedstrijdcommissie kan en mag ingrijpen indien de situatie daarom vraagt.

Aansprakelijkheid
- HSV de Karper kan niet aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen, letsel en/of schade. Ook diefstal, verlies of beschadiging van spullen kunnen niet worden verhaald;
- Iedere deelnemer wordt geacht de algemene voorwaarden en reglementen te kennen en stipt na te leven. Deelnemen betekent instemmen.